Sorry, dit evenement is niet meer beschikbaar

30 jaar NP de Biesbosch

Bernarduskerk
Kerkstraat
Made
Plan je route

Het is dit jaar precies 30 jaar geleden dat de Biesbosch de status nationaal park kreeg. Onder de noemer De Biesbosch, B&B vol leven, nodigen we inwoners, bezoekers en pers uit om dit jubileum mee te komen vieren.

13.30 uur Ontvangst met koffie/thee en iets lekkers

14.00 uur Overhandiging van het doosje vol verhalen door wethouder Tim Simons aan een Biesboschgids en een Biesboschgastheer uit Drimmelen

Aansluitend Filmvertoning en lezing van boswachter Harm

15.00 uur Wat heeft de Biesbosch nu en vroeger voor Drimmelen betekend

16.00 uur Afsluiting met drankje en hapje

Bij voldoende belangstelling is er om 16.45 uur een speciale tocht naar de Hofmansplaat

We vertrekken vanuit de Zilvermeeuw voor een wandeling van ongeveer 1,5 uur over de Hofmansplaat,

Rond 18.45 uur zijn we weer terug in de haven van Drimmelen, de kosten voor de overtocht bedragen 15 euro pp.

Wil je erbij zijn?

Meld je dan aan via deze link: https://forms.gle/KTfid36RYb9cBmnG6 , of bij VVV Biesbosch Drimmelen info@vvvbiesboschdrimmelen.nl .

Achtergrondinformatie

Doos vol verhalen

Centraal bij de…

13.30 uur Ontvangst met koffie/thee en iets lekkers

Aansluitend Filmvertoning en lezing van boswachter Harm

15.00 uur Wat heeft de Biesbosch nu en vroeger voor Drimmelen betekend

16.00 uur Afsluiting met drankje en hapje

Wil je erbij zijn?

Achtergrondinformatie

Doos vol verhalen

Centraal bij de viering van 30 jaar Nationaal Park De Biesbosch staan 30 verhalen over kenmerkende dieren en planten in de Biesbosch. Samen vertellen zij het verhaal van het B&B vol leven. Van visarend tot wilgenschorssteeltje en van getijdenslakje tot spindotter: over alle uitgekozen soorten is een verhaal te vertellen dat bij de meeste Biesbosch bezoekers nog onbekend is.

Film door arendsogen

De film neemt de kijker mee door alle seizoenen met in de hoofdrol de visarend en met een mooie bijrol voor de zeearend. In 15 minuten laat de film zowel boven als onder water zien hoe belangrijk het zoetwatergetijdensysteem is voor allerlei soorten planten en dieren.

De waterrijke dynamiek in de Biesbosch is de basis van dit waardevolle ecosysteem. Hiermee past de film perfect bij het thema van de Biesbosch als B&B vol leven.

Boswachter Harm Blom van Staatsbosbeheer op zijn eigen beeldende wijze een toelichting geven op de film.

De Biesbosch en Drimmelen

De Biesbosch is een belangrijk natuurgebied voor onze gemeente. Naast natuur herbergt het gebied vele verhalen op het gebied van visserij, grienden en oorlog. Het zijn de culturele schatten die door Rinus Rasenberg worden toegelicht.

Vandaag de dag is de Biesbosch een aantrekkelijk gebied voor recreatie en toerisme. Waarbij we genieten van de natuur en onze culturele schatten doorgeven aan de volgende generatie.

Voor informatie en vragen

Corine Polak, Projectleider en Coördinator VVV Biesbosch Drimmelen, telefoonnummer 06 222 41 090 email info@recreatiefdrimmelen.nl

#vvv #vvvbiesboschdrimmelen #staatsbosbeheer #ivn #gemeentedrimmelen #biesbosch #30jaarNPBiesbosch #B&Bvolleven

• Gratis